Tuesday, December 23, 2008

Game STILL Waiting To Start....zzzzzz....

Well...some DemiNegara folks certainly take such offence at me personally, without even having the courtesy of reading my posts (much less try to understand the points contained within)! Especially vociferous is this character called Voren who seems to have made it his personal vendetta to dismiss me and discriminate against me.
I would respect his efforts. However, his attacks are nothing more than the bleatings of a sheep follwing the racist crowd, with little (or no) substance. He's atacking me not because I have a point he disagrees with, but simply because I am perceived by him as non-Malay. As such, his views deserve no such respect from me. But I am still civil to him as I treat him as a human being worthy of respect as such.
This is a sample of his vitriol...
--------------------------------------

Voren said...

Eyes Wide Open kata:-
"Jika ianya hanya omong kosong berdasarkan landasan perkauman semata-mata, tanpa mengira isu-isu dasar yang sebenar, saya akan hanya akan jawab dengan: HAHAHA!"

Syarat apa macam ni?

Kalau orang hantam, engkau harus tepis dan balas dengan hujah yang lebih bernas.

"HAHAHA" ni satu bentuk reaksi jenis makhluk PENGECUT dan KURANG SIUMAN.


Voren said...

Dan satu lagi.

Si Mata Luas ni jenis Talam Dua Muka.

Di sini dia tunjuk insaf mintak sedekah agar komuniti Demi Negara menjenguk blog nya yang sunyi sepi tak laku. Lawatan dan komen kalian akan sekali gus naikkan "taraf" blog nya.

Tetapi di blog lain seperti sarang anti-Melayu si boneka Cina Haris Ibrahim tu, si Mata Luas ni tanpa segan silu hantam dan cerca KijangMas bertubi-tubi sambil di sorak oleh makhluk-makhluk perosak sewaktu dengan nya di lubang cacing tu.

Makhluk terhina macam ni tak usah di layan.

Saudara KijangMas, tak perlu bagi muka sangat ke benda macam si Mata Luas nih. Buang aje komen dia. Buat macam gerompolan dia (seperti si RPK gila tu) buat ke komen-komen kita, semua kena delete.

Mereka ni pengecut dan tak ber etika.

------------------------

This is my rejoinder, awaiting approval on DemiNegara:

------------------------

saudara voren....

kalau tak kecut bola, sila ke blog saya berdebat.

Datanglah dan baca dengan mata terbuka sendiri pendirian saya tentang isu-isu pendidikan di Malaysia dan isu-isu yang selainnya. jangan saja menyalak di sini, menyerang posting saya tanpa mengetahui langsung pendirian saya dan tanpa memberi bukti kepada pembaca-pembaca yang lain.

Perbuatan anda ini setakat jaguh kampung sahaja - hanya berani di kalangan teman. Tetapi apabila dipelawa dengan hormat dan sopan, dihumban kembali pelawaan saya sambil menghina saya dengan kata-kata kesat. Melayu apa ni? Anda buat malu saja kepada kaum dan adat Melayu yang penuh sopan dan kehalusan!

Janganlah bersembunyi di sebalik alasan-alasan yang direka khas untuk mengelak dari berdepan dengan saya. Saya hanya blogger baru, kurang sebulan di bidang ini.

Tetapi saya berani berada di sini berdebat dengan saudara voren dan kalian lain. Dan saya juga pernah berdebat dengan saudara voren di blog Haris Ibrahim. Tapi di blog saya, bulu hidung hang pun belum nampok lagi. Sapo pengecut kang nih?

Justeru itu, saya ingin membuat pelawaan saya yang ketiga - datanglah ke blog saya dan berbincang secara rasional. komen di blog saya tidak dimoderatkan. Anda bebas untuk memengahkan hujah-hujah anda.

Dah saya kata, hujah yang logiknya tepat akan dibincang dan diterima. Hujah yang semata-matanya berdasarkan perkauman - apa yang nak dibincangkan lagi? Ini bukan tentang isu lagi, ini bukan perbincangan lagi, ini sentimen perkauman dan langsung tidak kena-mengena tentang isu perbincangan.

Oleh itu, hujah yang sebegitu tidak akan diberi penghormatan langsung - lalu respon saya ialah:

HAHAHA!

Kenapa tak kunjungi blog saya? Sudah 4 posting saya tentang isu pendidikan di Malaysia. Kenapa hangat-hangat menyerang saya di kampung DemiNegara tetapi takut sangat nak tengok dengan mata bulat sendiri pendirian sebenar saya?

Siapa takut? Siapa tak beretika? Siapa makan cili, dialah yang rasa pedas!

-------------------------

Ok la...enough talk already. Boring la watching all that posturing. Ball's in your court now, DN! Sila buka langkah!!

4 comments:

  1. hahh...u and i had the same problem..i posted some questions to deminegara but guess what??his ilks and goons jumped at me instead!!!

    ReplyDelete
  2. dont you think when nobody give a comment on your blog it`s mean you yourself dont have any substance?

    ReplyDelete
  3. yep, zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz. The only one here. does it matter though.

    just in transit

    ReplyDelete
  4. eh...zzzzzzzzz tu hujah apa? cakap sesuatu la yang bernas!

    apakah kesemua penyokong deminegara tahu omong kosong sahaja?

    ReplyDelete